Korzár logo Korzár Spiš

Dobrovoľné hasičstvo musíte robiť dušou, hovorí Peter Szentivanyi

Peter Szentivanyi predsedá dobrovoľným hasičom z Podolínca.

Peter Szentivanyi. Dobrovoľník z Podolínca.Peter Szentivanyi. Dobrovoľník z Podolínca. (Zdroj: archív P. S.)

Ak chcete byť platným dobrovoľným hasičom, musíte to robiť dušou. Chýbajúci poctivý prístup a odhodlanie z vás oddaného záchranára neurobia. V podobnom duchu charakterizuje svoje poslanie Peter Szentivanyi, ktorý v súčasnosti predsedá dobrovoľným hasičom (DHZ) z Podolínca.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PODOLÍNEC. Počiatočné kontakty v dobrovoľnom hasičstve prerástli u Petra do koníčka. Rokmi sa oťukával, až sa z dobrovoľníctva stalo poslanie. Všetko v mestečku, kde má toto odvetvie jednu z najbohatších histórii na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

„Hasičstvo už dávnejšie u mňa prerástlo medze koníčka, už ho nepovažujem za svoje hobby. Teraz mám iné koníčky, som rybárom i poľovníkom. Hasičstvo pre mňa znamená poslanie,“ povedal aktívny záchranár.

Mal po kom dediť

V historickom Podolínci si dobrovoľní hasiči podľa záznamov tento rok pripomenú už 140 rokov od organizovaného fungovania. So zborom bola za tú dobu rôznym spôsobom prepojená azda každá rodina.

Výnimkou neboli ani Petrovi blízki.

„Hasičom bol môj otec i mamini bratia. Pri hasičoch som bol, dá sa povedať odmalička. Celkove, Podolínec má v tejto oblasti silnú tradíciu. Veď v minulosti sme mali v meste až tri zbory – jeden mestský, ďalší bol na píle a tretí na družstve,“ povedal Peter.

[content type="avizo-clanok" id=" 8163951" url-type="sme-article"][/content]

SkryťVypnúť reklamu

Pre dobrú partiu je hlavné pomáhať

Hasičstvo v Podolínci nie je len o nosení rovnošiat, leštení vozidiel či slávnostných udalostiach. Miestni si uvedomujú, ako sú najbližšiemu okoliu osožní.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G42EN na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Najčítanejšie na Spiš Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 96 756
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 025
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 710
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 944
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 062
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 750
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu